My Community
Duyurular: Makalelerinizi gönderin isminizle yayınlayalım.
 
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. Ocak 22, 2017, 06:57:45 ÖÖ


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Resimde yaptığımız değişiklikleri başka resimlere aktarmak  (Okunma Sayısı 4816 defa)
becit
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 5


Üyelik Bilgileri
« : Ekim 17, 2008, 07:27:50 ÖS »

Selamlar,

Gimp'te Herhangi bir resimde yaptığımız değişikliklerin hepsini başka bir resime aynen uygulama imkanımız varmı
Logged
ivme
Administrator
Sr. Member
*****

Karma: 28
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 391



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2008, 07:33:39 ÖS »

biraz daha somut örnekler vererek sorsan ...
Logged
admin
Administrator
Sr. Member
*****

Karma: 18
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 453



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2008, 09:35:33 ÖÖ »

Sanırım şöyle diyorsun:
Diyelim bir resim açtık ve resmin ışık ayarlarını yaptık. Sonra kontrast ayarı yaptık. Sonra renk ayarı yaptık. vs..  Bu yaptığımız ayarları tek hamlede başka resimlere uygulamaktan bahsediyorsun. Yani word ve excelde ki macrolar gibi. Bu sorunun cevabını şu an ben de tam olarak bilmiyorum ama bir bakalım..
Logged

Gimp:
Hayal Gücünüzün Gerçek Dünyadaki Görünüşü. [Real-world view of your imagination]
Güneş enerjisi dükkanı = http://elektrosolar.blogspot.com
Android Program Depo = http://www.apkbuy.com
cs.gun
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2008, 10:32:44 ÖÖ »

Scriptler bu işe yarıyor sanırım. Ama script işi zor.
Logged
gimpçiLer Takımı
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2008, 02:17:55 ÖS »

ewt çok zor.
Logged


en iyi tasarımlar/Sen isteyince olur
ayvuz
Jr. Member
**

Karma: 4
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 52



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2008, 06:24:54 ÖS »

Scriptler bu işe yarıyor sanırım. Ama script işi zor.
evet aslında script olarak kayıt edilse daha sonrada uygulanabilir diye düşünüyorum
ama nasıl ?
Logged

to live is to die
cs.gun
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ekim 18, 2008, 06:33:11 ÖS »

Nette ufak bir araştırma buldum ve konuyla ilgili ingilizce kaynak buldum. İsteyenler incelesin
Kod:
http://www.seul.org/~grumbel/gimp/script-fu/script-fu-tut.html
Logged
gimpçiLer Takımı
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ekim 18, 2008, 09:32:53 ÖS »

ingilizce ama işe yarar.
Logged


en iyi tasarımlar/Sen isteyince olur
kadireren
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 13


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ekim 19, 2008, 09:36:32 ÖÖ »

gimpte macro ilerki sürümlerde düşünülüyordu diye hatırlıyorum, belki yanılıyorumdur..
Logged
admin
Administrator
Sr. Member
*****

Karma: 18
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 453



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Ekim 20, 2008, 07:33:01 ÖÖ »

Biliyorsunuz Türkçe kaynak sıkıntısı her zaman olmuştur. İngilizcesi iyi olan arkadaşlar örnek bir doküman hazırlarsa ben de büyük bir zevkle videoya çevirip yayınlarım.
Logged

Gimp:
Hayal Gücünüzün Gerçek Dünyadaki Görünüşü. [Real-world view of your imagination]
Güneş enerjisi dükkanı = http://elektrosolar.blogspot.com
Android Program Depo = http://www.apkbuy.com
cs.gun
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 23


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ekim 20, 2008, 07:38:17 ÖÖ »

Ya benim ingilizcem iyi de çok sık bilgisayarı açamıyorum.
Aslında turing gibi bir programla çevirebilirsiniz, bazı yerleri düzeltebilirsiniz.
Logged
admin
Administrator
Sr. Member
*****

Karma: 18
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 453



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Ekim 20, 2008, 07:49:31 ÖÖ »

Turing ve hemencevir gibi çeviri hizmetleri güzel ama. Basit cümleler için iyi bir çeviri aracı diye düşünüyorum. Bu taqrz teknik yazılarda biraz zeka yorumu da gerekiyor
Logged

Gimp:
Hayal Gücünüzün Gerçek Dünyadaki Görünüşü. [Real-world view of your imagination]
Güneş enerjisi dükkanı = http://elektrosolar.blogspot.com
Android Program Depo = http://www.apkbuy.com
becit
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 5


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Ekim 20, 2008, 07:53:00 ÖS »

İlginize teşekkür ederim arkadaşlar galiba ortak bir beklentinizi dile getirdim.  Vermiş olduğunuz siteye baktım ama benim anlayacağım bir dilde yazılmamış Türkçe çevirilerinizi bekliyoruz inşallah.
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2008, 07:54:36 ÖS Gönderen: becit » Logged
ByEvan
Jr. Member
**

Karma: 4
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 93


Coming Soon


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ağustos 14, 2010, 05:26:51 ÖS »

Biliyorsunuz Türkçe kaynak sıkıntısı her zaman olmuştur. İngilizcesi iyi olan arkadaşlar örnek bir doküman hazırlarsa ben de büyük bir zevkle videoya çevirip yayınlarım.

Google ile çevirmeye çalıştım elimden ancak bu kadar geldi.

Aşağıdaki öğretici Gimp 1.1.24 için yazılmıştır. Bazı şeyler burada da işe yaramaz farklı Gimp 1.0.x. çalışır açıklanan

Giriş
Bu kısa bir Script-Fu programlama tutorial. Ben Script-Fu dünyasına kısa bir intro vermek ve açıklamaya çalışacağım nasıl temel şeyler çalışır. Biz tam bir script-fu adım adım oluşturacaktır. Hedef, bir Script-Fu bir metal tarzı metin üretiyor olmasıdır. Yani okuyucu Programı, Script-Fu kullanılan programlama dilidir hakkında temel bir bilgi olduğunu kabul ediyorum

Bir Script-Fu giden yolda ilk adım
Tamam, şimdi ilk adım: Ne Script-Fu yapmak istiyorsanız, öncelikle Gimp normal olarak yapmaya çalışın. Önemli biz tam olarak bilmemiz gerekir, çünkü hangi ihtiyacımız hangi düzen onlara aramam lazım operasyon ve.

O halde bizim test imaj oluşturmak, ilk biz yeni bir rgb görüntü (File-> New Image) ve eklemek biraz metin yapalım, demek kelime "Test". Sonra metni kopyalayın ve üst tabaka bir metal gradient uygulayın.

Sonra ikinci metin katmanı alıp biraz büyütmek, bu yüzden, biz alfa-to-seçim fonksiyonu ve birkaç piksel seçim büyümeye yapmak. Sonra aynı renk geçişi, seçim dolduracak bir başka yönde.

Sonunda, katmanları birleştirme ve standart bir gölge uygulayın. O, biz otomatik kırpma görüntü, resim tüm gereksiz parçalar çıkarmak için yapılır.



Script-Fu Konsol yeniden uretilmesi adımlar
biz onu beklediğimiz gibi Ok: imaj şimdi, ne yaptığımızı özetlemek sağlar görünüyor:

Create an yeni resim
Bir metin katmanı
Duplicate metin katmanı
Ayrıntı alt metin katmanı
bir gradient ile doldurun hem metin katmanları
Birleştirme metin katmanları
Uygulama gölge
Birleştirme tüm katmanları
Otomatik kırpma görüntüsü
Görev şimdi Script-Fu Konsol adımları: Eğer Script-Fu Komutlar girebilir ve bunları test yeniden etmektir. Sizinle kullanışlı değil tüm yeni fonksiyonları test etmek Konsolu'nu kullanın; Konsolu daha fazla veya daha az yazılı betikleri hata ayıklama yapabilirsiniz. öncelikle Konsol Script-Fu her satırını test ve sonra paralel, bir kez sen onları beklediğiniz gibi komutları hareket Script-Fu yazmak It's kolay.


Bunu yapmak için, Script-Fu Konsolu (açık Xtns-> Script-fu-> Konsol). Zaman konsol açık Gözat biz tıklamak ... alt düğme sol köşesinde, bu DB Browser, sizin Script-Fu içinden erişebilirsiniz fonksiyonlar için arayabilirsiniz için bize getiriyor. işlevin adını yanında, aynı zamanda ve genel bir tanımı ne fonksiyon ne beklediğini argümanlar bir açıklaması verilir.


Şimdi sıra görüntü oluşturulmasında ilk adım çoğaltmak, bu yüzden biz bir yeni resim oluşturmak için bir işlev gerekir. Eğer DB Browser bulmak işlevlerin çoğu isimler Gimp'in menülerde benzer var. için küçük bir arama sonrasında "yeni" bulduğumuz fonksiyon gimp-image-ki biz arıyoruz ne gibi sesler yeni. Biz konsol içine aşağıdakileri girin:

(Gimp-image-yeni 256 256 RGB)
ve biz de bir çıktı alırsınız aşağıdaki gibidir:

=> (Gimp-image-yeni 256 256 RGB)

(3)
İlk satır sadece idam edildi komutu, ikinci hat fonksiyonun dönüş değeridir. Eğer DB Browser okuyabilirsiniz gibi, bu yeni yaratılan görüntünün kimliğidir. Sadece konsol işlevlerine bir argüman olarak ID kullanabilirsiniz. Dönüş değeri de Script-Fu bizim yolculuğa ilk çukur olduğunu. Bu bir unsur uzun bir liste olarak gelir ve bir tamsayı değeri olarak! Yani değeri kullanmak için, araba ile listenin ilk elemanı almak zorundasınız, sonra ID 3 ile görüntü dönecektir.

Şimdi, burada görüntü ki onu göremiyorum, çünkü yarattık merak edebilirsiniz. görüntü bellek sadece içinde, ama öyle görünmüyor Cevap: bunun için bir görüntü yok, onun için bir görüntü oluşturmak çok ihtiyacımız. Bu yüzden (gimp-ekran-3 yeni), ama biz bir hata deneyin:

HATA: Usul veritabanı uygulama başarısız oldu:
    (Gimp_display_new 3)
Yani, bu sadece başka bir çukur's. Script-Fu Tüm fonksiyonlar, menüler kendi muadilleri ile aynı hareket. Bazen çok daha düşük seviye, bu yüzden biraz daha fazla iş yapabilmek için, beklediğiniz sonuçları elde etmek için vardır. Buradaki sorun bizim yeni oluşturulan görüntü herhangi katmanları içermez. Resim görüntülemek için, aslında en az bir katman gerekir. Yani bir sonraki adım bir tabaka oluşturmaktır:

=> (Gimp katmanlı yeni 3 256 256 RGB-IMAGE "foobar" 100 NORMAL-MOD E)

(21)
Bunu sabitler RGB-IMAGE ve NORMAL-MODE RGB_IMAGE olarak listelenen ve DB Browser (fark'_'). çizgi içinde NORMAL_MODE fark edebilirsiniz Sen tüm underscrores değiştirmek zorunda's 'eksi -' Script-Fu dünyada. senin yerine sağ, sadece konsol içine sabit giriniz eğer emin değilseniz.

Bir sonraki adım görüntüye olarak DB tarayıcı açıklanan yeni oluşturulan katman eklemek için:

=> (Gimp-image-add-layer 3 21 -1)

()
Ve şimdi nihayet bizim görüntü olabilir:
=> (Gimp-ekran-3 yeni)

(4)
Görüntülenen görüntü biraz garip, o rasgele renklerle dolu, onları silmek için neden, biz mevcut arka plan rengi ile katman dolduracaktır görünüyor.

=> (Gimp-drawable-) 21 BG-IMAGE-F ILL doldurunuz

()
Fonksiyonu gimp-drawable ve dolgu gimp katmanlı-sen, bir katman bir drawable çünkü that's sandığınız kadar doldurmayın denen bir tabaka doldurmak için. Yani fonksiyonlar için tabakaları işleme arıyor olsanız, sizi de drawables yöneten malzeme dikkat etmeliyim.

Şimdi görüntü kurdunuz. Sizin için çabuk mu? Sonra özetlemek ve ilk şeması fonksiyon yazmanıza olanak tanır. Önce bir * fıkra ve daha izin ekleyelim içine * fonksiyon vücuda fıkra hepsi encapsule:

((Benim-make-new-image) tanımlamak
 (* (((Image izin araba (gimp-image-yeni 256 256 RGB)))
        (Layer (araba (gimp-katman-yeni resim 256 256
                     RGB-IMAGE "foobar" 100 NORMAL-MOD E))))
       (-Drawable-) katman BG-IMAGE-doldur gimp
       (Gimp-image-add-katman resminin katman 0)
       (Gimp-ekran-yeni resim)
       image))
bir program fonksiyonu son satırı dönüş değeri, görüntü bu fonksiyonu dönüş değeri bu yüzden.

Böylece geri bizim metal-metin şey için artık bir metin dizesini eklemek ve onunla oynamak gerekir. DB içindeki küçük bir tarama kadar gimp-text-fontname getiriyor. biz tipi aramak için:

=> (Gimp-text-fontname 3 21 -1 0 "Foobar" 0 DOĞRU 25 piksel
"-Freefont-blippo-ağır-r-normal-*- 24 -*-*-*- p-*- iso8859-1")

(33)
Ve işte, bir yeni oluşturulan katman üzerinde bizim metin var. String "-freefont-blippo-ağır-r-normal-*- 24 -*-*-*- p-*- iso8859-1" siyah-size büyü gibi görünebilir, ancak daha sonra kolay bir şekilde göreceğiz oluşturun.

Şimdi bu katmanı yapmanız gereken elle bunu yapmak için başka bir planı fonksiyon yazmak gerek öyleyse, hiçbir DB katman fonksiyonu yinelenen olduğunu fark edebilirsiniz:

((My-çift katmanlı görüntü tabakası) tanımlamak
(* (()) Dup-katman (araba (gimp katmanlı kopya katman 1)) izin
              (Gimp-image-add-katmanlı görüntü dup-katman 0)
dup-layer))
ve sonra:
=> (My-çift katmanlı 3 34)

41
Bir sonraki adım genişletilmiş metin sınır için biraz boşluk eklemek için, gimp-layer-resize bize yardımcı olacaktır:

(Gimp katmanlı-resize 41 200 100 5 5)
Bu çalışır, ancak genişlik ve yükseklik sabit kodlu, bu yüzden tekrar bir daha esnek bir şekilde deneyin:

(Define (my-tabaka-sınır tabaka sınırı) eklemek
(* (((Genişlik izin araba (gimp-drawable-width tabakası)))
(Yükseklik (araba (gimp-drawable yükseklikte tabakası))))
(Gimp katmanlı-resize katman
(+ Genişliği sınırı) (+ yükseklik sınırı)
(/ Sınır 2) (/ sınır 2))))
Şimdi seçim katmanları alfa Cannel aktarmak ve bazı piksel büyümek gerekir:

(Gimp seçim katmanlı-alpha 41)
(Gimp-seçim-) 3 5 büyür
biz katmanı doldurun önce, "trans" bayrak, yani tüm saydam alanlar şeffaf kalma nedenleri almak silmeliyiz:

(Gimp-katman-set-korumak-trans 41 0)
Şimdi gradient ile seçim dolduracak:

(-41 ÖZEL NORMAL LINEAR 100 0 REPEAT-YOK YANLIŞ karışımı gimp 0 0 0 0 30 50)
Script-Fu aşağı Yazma
Ha, şimdi her şey bizim script-fu hazır, biz sadece parçaları takmak gerekir. de ve bazı gereksiz eylem kaldıracaktır muhtemelen bazı şeyler eklemek Aşağıdaki adımlarda.

Ok, bu nedenle nasıl bir Script-Fu yazmak ister misiniz? Peki, temelde üç şeye ihtiyacımız var. Öncelikle, script kağıda bir dosya, bu dosya / .gimp-1.1/scripts ~ konulmalıdır /. İkincisi, tüm resim işleme yapan bir işlevi, ve son olarak size bir arama için script-fu-betiğinize Gimp içinden görünür kılmak için kayıt gerekir.

Yani boş bir fonksiyon yazıp, kayıt sağlar. Kopyalamak gerekir ve bir dosya dummy.scm içine aşağıdaki kodu yapıştırın ve / .gimp-1.1/scripts / yukarıda anlatıldığı gibi ~ kaydedin.

(() My-dummy-fonksiyonu b define
  (Print "Hiçbir şey yapma"))

(Script-fu "" my-dummy fonksiyonlu ol
/ Script-Fu / My Stuff / Dummy / Xtns _ "<Toolbox> ..."
"Hiçbir şey yapmayın
"Joey Kullanıcı"
"Joey Kullanıcı"
"Ağustos 2000"
"
SF-AYAR _ "Genişlik" '(400 1 2000 1 10 0 1)
SF-AYAR _ "Yükseklik" '(30 1 2000 1 10 0 1))
Eğer Xtns-> Scritp-fu-> Sayfaya betiğinize basın Gimp içine yüklenecek erişilebilir menüsünden olmalıdır.

Bildirimi, orada iki tür Script-Fu's. Birinci tür, logo ve erişilebilir için menü Xtns-> Scritp-fu->..., ve ikinci tür aracılığıyla varolan bir görüntü işlemek kullanılırsa thats yeni bir resim yaratacak, bu tür erişilebilir sağ tıklama ile pop menüsüne bir görüntü Scritp-fu->.... kadar Script-Fu ikinci tür kayıt için, size yolu ayarlamanız gerekir <image> / Script-Fu / ... ve bu tip SF-IMAGE ve SF-DRAWABLE ilk iki argüman alınması gerekir.

Bu sonraki konu için bize getiriyor, argümanlar kendi fonksiyonu olsun, bunlar aşağıdaki türde olabilir:

Argüman Tipi Veri Türü Açıklama
SF-IMAGE Tamsayı (İmaj id) bir görüntü elde etmek için id kullanılır
SF-DRAWABLE Tamsayı (drawable id) bir drawable id al
SF-DEĞER String Giriş sayısal bir değer
SF-GEÇİŞ Boolean (DOĞRU veya YANLIŞ) bir booleon değeri Girdi
SF-KALIP String (Pattern adı) bir model seçin Lets
SF-AYAR Listesi (start-değeri min-değeri max değeri küçük adım büyük adım [int = 0 veya float = 1] [kaymak = 0 veya roll-box = 1]) ile bir kaydırma çubuğu veya bir giriş kutusu oluşturur aralığı değerleri
SF-FILENAME String (dosyayolu) Dosyayı kaş için Lets
SF-STRING String bir giriş kutusu oluşturur
SF-FONT String (fontname) bir font seçin Lets
SF-COLOR Listesi (bir renk seçin kırmızı mavi) yeşil [0-255] Lets
dizeleri Lets ve SF-SEÇENEK Listesi listesini bir öğeyi seçin
SF-GRADYAN String (gradient adı) bir degrade seçin Lets

Aşağıdaki kod olası tüm giriş tipleri ile bir kutu oluşturur:

((My-demo-box değeri adj1 adj2 görüntü drawable geçiş kalıp dizgesi font renk seçeneği gradient) tanımlamak
  (Print "Hiçbir şey yapma"))

(Script-fu "" my-demo-box kayıt
"<Toolbox> / Xtns / Script-Fu / My Stuff / Demo Kutusu ..."
"Hiçbir şey yapmayın
"Joe Kullanıcı"
"Joe Kullanıcı"
"Ağustos 2000"
"
SF-AYAR "SF-AYAR (kaymak)" (30 1 2000 1 10 1 0)
SF-AYAR "SF-AYAR" '(400 1 2000 1 10 1 1)
SF-COLOR "SF-COLOR" '(255 0 255)
SF-DRAWABLE "SF-DRAWABLE" 0
SF-FONT "SF-FONT" ""
SF-GRADYAN "SF-GRADYAN" "Altın
SF-IMAGE "SF-IMAGE" 0
SF-SEÇENEK "SF-SEÇENEK" '("Option 1" Option 2 "Option 3")
SF-KALIP "SF-KALIP" Wood "
SF-STRING "SF-STRING" Test String "
SF-GEÇİŞ "SF-GEÇİŞ" DOĞRU
SF-DEĞER "SF-DEĞER" "0"
                    SF-FILENAME "SF-FILENAME" / ")


Böylece geri iş, bizim Script-Fu örneğin bitiş sağlar. Biz çerçeve ile başlaması gerektiğini, bu yüzden hangi argüman türleri ihtiyacımız karar vermeniz gerekir. bir font oluşturmak istiyorsanız biz daha biz font seçimi ve ilave olarak yazı tipi boyutunu girmek için SF-DEĞER SF-FONT kullanmalısınız SF-STRING kullanmak çok, öncelikle, metin gerekir.

script-fu-kayıt oluşturulması kullanıcı için bir egzersiz olarak bırakılmıştır. Eğer kendiniz bitmiş yazısı için aşağıdaki birkaç satır bakabilirsiniz denemek istemiyorsanız. Ortaya çıkan kutu sonra aşağıdaki gibi olabilir:

Şimdi bizim kayıt var kurmak çağrı, bazı kod ile fonksiyon doldurabilirsiniz. Önce biz sokmak bizim iki yardımcı fonksiyonları: my-çift katmanlı ve my-katman-add-ötesi, dosyanın başında. Sonra, az ya da kopya ve birlikte bizim Script-Fu Console deneyleri yapıştırın. Biz fonksiyonu sonuna gimp-ekran-yeni bir arama taşı, görüntünün nasıl çalışır render görmek zorunda kalmazsınız. Ayrıca doğru ölçüde son görüntüyü kesip başka bir yardımcı fonksiyon ekleyin. Ortaya çıkan yazısı gibi bir şey görünebilir:

((My-image-to-kat-boy tabakası) tanımlamak
  (Gimp-katman-set-uzaklıklar katman 0 0)
  (Gimp-image-resize image
(Araba (gimp-drawable-width katman))
(Araba (gimp-drawable yükseklikte katman))
0 0))

(Define (my-tabaka-sınır tabaka sınırı) eklemek
(* (((Genişlik izin araba (gimp-drawable-width tabakası)))
(Yükseklik (araba (gimp-drawable yükseklikte tabakası))))
(Gimp katmanlı-resize katman
(+ Genişliği sınırı) (+ yükseklik sınırı)
(/ Sınır 2) (/ sınır 2))))

((My-çift katmanlı görüntü tabakası) tanımlamak
(* (()) Dup-katman (araba (gimp katmanlı kopya katman 1)) izin
              (Gimp-image-add-katmanlı görüntü dup-katman 0)
dup-layer))

((My-make-metal-yazı tipi font-size font) tanımlamak
 (* (((Image izin araba (gimp-image-yeni 256 256 RGB)))
(Alt-font-katman (araba (gimp-text-fontname görüntü -1 0 0 0 metin TRUE font-size piksel
font))))

   (* ((Top-font-katman (my-çift katmanlı görüntü alt-font-layer))) izin

     (My-layer-add-sınır alt-font-katman 20)

     (-Katman-set-korumak-trans alt-font-katman 0 gimp)
     (Gimp-gradient-set-aktif "Four_bars")

     (Gimp seçim katmanlı-alfa alt-font-layer)
     (Gimp-seçim-) görüntü 3 büyüyecek
     (-ÖZEL NORMAL LINEAR 100 0 REPEAT-YOK YANLIŞ alt-font-layer blend gimp 0 0 0 0 200 50)


     (Gimp seçim katmanlı-alpha top-font-layer)
     (-ÖZEL NORMAL LINEAR 100 0 REPEAT-YOK YANLIŞ top-font-layer blend gimp 0 0 0 50 200 0)
     (Gimp-seçim-net görüntü)

     (* ((Yeni katman (araba (gimp-image-birleştirme-görünür-katmanları izin
görüntü EXPAND-AS-GEREKLİ))))
       (My-image-to-kat-boy yeni katmanlı))

     (Gimp-ekran-yeni resim))
   ))

(Script-fu "my-make-metal-font" kayıt
"<Toolbox> / Xtns / Script-Fu / Logolar / Metal Yazı ..."
Özel bir eğim "Create örnek görüntü"
"Federico Mena Quintero"
"Federico Mena Quintero"
"Haziran 1997"
"
SF-STRING "Metin" GIMP "
SF-FONT "Yazı" -*- blippo-*- r-*-*- 24 -*-*-*- p-*-*-*"
SF-DEĞER "Yazı Tipi Boyutu" 50 ")
Bilinen Güçlükler
Aşağıdaki Script-Fu ortak Tuzakların listesidir.

Dönen Değerler
Bir fonksiyon bir değer döndürür, her zaman bir listede kapsüllü olacak; önemli değil mi, sadece tek bir değer veya birden çok değer. dönüş değeri bir liste, renk gimp-renk seçici tarafından döndürülen örneğin dönüş değeri her zaman ekstra bir listede kapsüllü olacak gibi kendisi bile.

birden çok değer aynı zamanda bir listede iade varsa, ilk dönüş değeri listedeki ilk eleman, ikinci ikinci liste elemanı, sen öylesine vb her zaman bir araba aramayı doğru değeri almak için başvuru yapmak gerekir.

R5SR Uyum
R5SR düzenini dil açıklayan belge, ancak ne yazık ki dil Gimp kullanılan R5SR uygun değildir; bile yakın değil. Thats Gimp onun düzeni tercüman olarak SIOD kullanır çünkü. SIOD küçük bir planı uygulama, fiyat bunun sadece R5SR fonksiyonları küçük bir alt kümesi sağlar olduğu, hatta bazı işlevlerin isimleri değiştirilmiştir. Örneğin göstermek zorunda değilsiniz, sadece bir işlev baskı çağrısında bulundu. düzeni fonksiyonları Gimp tarafından desteklenen bir özeti için, SIOD ve web bir göz atabiliriz. daha da kötü Gimp hatta tüm işlevleri SIOD sayfada listelenen sağlamaz yapmak, ama onun için iyi bir başlangıç noktasıdır. Burada ayrıca, belirli bir işlev aramak için konsol işlevini yerinde kullanabilirsiniz:

=> (Yerinde "yazmak")

(Fwrite swrite inme-üzerine yazmak maskesi) yazıyor
Debugging
Ne zaman Script-Fu ile oynamaya başlar ve hatta zaman o bildiğiniz, çok sık el yazısı çalışmayan bir duruma çalışacaktır. daha da kötü, bazen de bir hata iletisi almazsınız yapmak. Çoğu zaman, neden basit, ama arama zor olacaktır. Aşağıdaki adımlar arama kolaylaştırmak olabilir.

İlk çek ki betik sözdizimsel olarak doğru, yani tüm parantez ve tırnak açılmış kapanmış demektir. sözdizimi renklendirme, otomatik diş açma ile bir editör ve başarmak için yardımcı olacaktır vurgulayarak parantez.

İkincisi, bazı dönüş değeri bir araba eklemek unutmuş olabilir. Bu hatalar, fotokopi ve Script-Fu Console kodunuzu yapıştırmak için kontrol ve manuel olarak aramak için.

HATA: Geçersiz tür argümanlar için belirlenen
Yukarıdaki en çok hata iletisi bir hata mesajı alıyorum eğer almak olasıdır, sizin hata başka bir yerde olabilir.

Ne zaman çok az ya da çok argümanları, aşağıdaki hata mesajı alacaksınız bir işlev çağrısı:

=> (Gimp-image-get-katman)
HATA: çok az sayıda argüman (errobj bakınız)
sadece errobj bakabilirsiniz Than: hangi argümanları beklenen ve hangi verilen anlatacağım.
=> (Baskı errobj)

((Image))
()
Sonunda senin işlevi hala çalışıp çalışmadığını bazı baskı eklemek doğru yerde her şeyin düzgün çalıştığını kontrol etmek için çağırır. Eğer konsol içinde Script-Fu yayınlamak zorunda baskı çıktısını görmek için.

Şey Script-Fu yapamayacağı
Şimdi ne Script-Fu ile yapabilirsiniz, ama tarif var orada da Script-Fu yapamayacağı bir çok şey vardır.

Ilk şey, sizin yapmak isteyebilirsiniz argüman sizin fonksiyon alacaksınız biraz daha iyi varsayılan değerleri sağlamaktır. Kötü haber sen bunu yapamam, yalnızca Script-Fu kayıt aramak için sabit değerleri geçebilirsiniz. Varsayılan değer, örneğin resmin yarısı genişliği olmalıdır öylesine eğer, sadece bu, bir sabit değer ile yaşamak zorunda yapamaz.

sahip olmak isteyebilirsiniz başka şey GUI'nin SF-* değerler tarafından sağlanan malzeme arkasında gider çeşit olması ve yine: Bu yapamaz. SF-* değerleri tüm gui sizin Script-Fu beklediğiniz vardır. Eğer bir önizleme penceresi gibi daha karmaşık şeyler istiyorsanız, yazmak zorunda gerçek Gimp Plug-in.

Bir noktada kendi filtre ya da efekt, piksel düzeyinde resim işleme ihtiyaçlarını yazmak isteyebilirsiniz. Yani aslında Script-Fu yapabileceğiniz bir şey. Ama bu son derece yavaş, Script-Fu yorumlanmıştır doğası gereği olacaktır. Yani yine, daha iyi yazmak bu kadar gerçek bir Gimp Plug-in.

Ayrıca bir dizin açmak ve tüm görüntüleri açmak isteyebilirsiniz. Bile bu mümkündür. SIOD web sayfası, ama ne zaman Script-Fu o kadar çok diğer SIOD fonksiyon çalışmaz deneyin opendir fonksiyonu açıklanmaktadır.

=> (Opendir "/")

HATA: ilişkisiz değişken (errobj opendir)
Bu bir dosyaya dizin içeriğinin dökümüne ve yerine bu dosyayı okumak veya bir Perl-Fu, Python, Fu ya da yazabilirim bu size Çözüm var çözmek için bir Gimp Plug-in.

Orada bir proje bu sorunlardan bazılarının düzeltmek olabilir Gnome CVS repositiory içinde gimple denilen var. Gimple Gimp için Guile arabirimdir. Bu ve SIOD oranla daha R5SR uygun olacaktır muhtemelen üçkağıtçılık-gtk aramak mümkün olacak, çok daha esnek gui-arayüzleri oluşturulmasını sağlamak için, ama bu projenin durumunu bilmiyorum ve eylem içinde görmedim .

Örnekler
Her zaman iyi bir fikir yabancı Script-Fu's öğrenmek için bir göz sahip olmaktır. Script-Fu's örneğin / usr/share/gimp/1.1/scripts Gimp dizininde bulunan / olabilir. Ayrıca Gimp web diğer Script-Fu sitelerine bazı bağlantılar. Ben de Script-Fu, sen onları burada bulabilirsiniz, ama tarih var olmak uyarmak, çoğu belgelenmeyen, bazıları hiç çalışmayabilir
Logged



GimpTR özgürlük için..

www.santynet.tr.gg - Net nerdeyse sizde orada !
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli! Dilber MC Theme by HarzeM
echo