My Community
Duyurular: Gimp derslerinden öğrendiğiniz çalışmaları formumuzda yayınlayalım.
 
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. Ocak 24, 2017, 12:14:58 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Gimp Süzgeçleri 4 - Işık ve Gölge  (Okunma Sayısı 6749 defa)
maydin95
Moderator
Sr. Member
*****

Karma: 7
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 363



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 08, 2010, 05:32:36 ÖS »

Gimp Süzgeçleri 4
Işık ve Gölge Süzgeçleri
Çalışmalarınıza farklı özelliklere sahip ışık kaynağı, parlayan yıldızlar, gölge  ya da mercek bakışı gibi çeşitli görünümler katmanıza yarayan filtreler bu başlık altında yer almaktadır.

1) Alev Artımlı Geçişi: Süzgeç uygulandığında çevresinde ışık halkaları bulunan göz kamaştırıcı bir ışık kaynağı etkisini resme ekler. Süzgeç özelliklerini incelersek; Seçici bölümünde seçim yapabileceğiniz yedi farklı ışık kaynağı türü bulunmaktadır. Bu ışık kaynaklarından birini seçebilir ya da altta bulunan “yeni” ifadesine tıklayarak kendinize özel yeni bir ışık kaynağı oluşturabilir ve “düzenle” ifadesine tıklayarak yeni ışık kaynağınızla ilgili her türlü ayarı yapabilirsiniz. Böylece her yönüyle size özel bir ışık kaynağı oluşturmuş olursunuz.  


Alev artımlı geçişi süzgeci örneği

Işık kaynağınızı belirledikten sonra ayarlar sekmesinde bulunan değerleri değiştirebilirsiniz.

Bu ayarlar;
Merkez X, Y: Işık kaynağının bulunacağı yeri X ve Y koordinatları ile belirleyebilir ya da kaynağı fare ile kaynağı istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.
Yarıçap: Işık kaynağının yarıçap değeridir. Kaydırma çubuğu ile ışığı büyültebilir ya da küçültebilirsiniz. (0-150 aralığında)
Döndürme: Işığın dönme açısıdır. (-180 ile +180 aralığında)
Renk tonu dönüşü: Işığın rengini değiştirir.
Vektör açısı: Işığın yayılış açısıdır.
Vektör uzunluğu: Işığın ulaşacağı uzaklığı belirtir.
Uyarlamalı Üstün Örnekleme: Seçili olduğunda derinlik ve eşik değeri ayarlarını yapabilirsiniz.

2) Işıklandırma Etkileri: Bu süzgeç resme ışık huzmesi ekler. Gölge oluşturmaz ve tahmin edeceğiniz gibi ışığın düştüğü karanlık bölgelerde bulunan herhangi bir ayrıntıyı da açığa çıkaramaz. Süzgeç özelliklerini incelediğimizde;
Etkileşimli özelliği seçili ise ışık huzmesini fare ile istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.
Seçenekler sekmesi;
Saydam artalan: Derinlik etkisi yüksekliği sıfır olduğunda hedefteki resmi saydam yapar.
Yeni görüntü oluştur: Süzgeç uygulandığında yeni bir resim oluşturur.
Yüksek kaliteli önizleme: Hızlı bilgisayarlar için yüksek kalitede ön izleme seçeneğidir.
Uzaklık: Bu kaydırma çubuğu ile resmin merkezi ile ışık kaynağı arasındaki uzaklığı ayarlayabilirsiniz.
Işık sekmesi; Bu sekmede ışık parametrelerini ayarlayabilir, altı tane ışık kaynağı oluşturabilir ve her biri üstünde ayrı ayrı çalışabilirsiniz. Işığın türünü, rengini, sayısını, resim üstündeki yerini bu bölümden ayarlayabilirsiniz.
Madde sekmesi ile sadece ışığın değil, nesnelerden yansıyan ışığın da özelliklerini değiştirebilirsiniz.
Derinlik etkisi sekmesi ise resme kabartma görünümü verecek süzgeç özelliklerini seçebileceğiniz bölümdür. “Derinlik etkisini etkinleştir” ifadesini etkinleştirdiğinizde özellik etkin olur.
Ortam eşlemi özelliğinin çalışabilmesi için önceden RGB kipinde bir resim daha seçmiş olmalısınız. İkinci resim ana resmin çevresine çerçeve olarak eklenir.


Işıklandırma etkisi süzgeci sonucu

3) Mercek Parlaması: Resim çekilirken bir nesneye güneş ışığı vuruyormuş görünümü verir. Fare ile bu ışığı istediğiniz yere taşıyabilirsiniz. Süzgeç özellikleri;
Parlama etkisi merkezi: Parıltının X ve Y koordinatlarını ayarlar.
Konumu göster: Bu özellik seçildiğinde önizleme penceresinde bir imleç belirir ve fare ile parlaklığı istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.

4) Parıltı: Resme parıltılar ekler. Belirttiğiniz eşik değerinden daha zayıf noktaları kullanır. Parıltıların nerede oluşacağını öngörmek zordur ama parıltının görülmesini istediğiniz yere beyaz noktalar koyarak orada oluşmasını sağlayabilirsiniz. Süzgeç seçenekleri geniştir. Bunları inceleyelim;
Işıklılık Eşiği: Büyük eşik değeri daha çok bölgenin parıltıyla dolması anlamına gelir.
Işıma Şiddeti: Değerin büyümesi merkezi parlaklık ve ışınları genişletir.
Çivi Noktaları: Parlaklıktan yayılan büyük ışınların sayısı
Çivi Açısı: İlk büyük ışının yatayla yaptığı açı değeridir. -1 ile 360 aralığındadır ve -1 değeri rastgele bir değer belirtir.
Çivi Kalınlığı: Bu seçenek resimdeki parıltıların yoğunluğunu/sayısını ayarlar.
Saydamlık: Parıltıları şeffaflaştırarak alt katmanın görünmesini sağlar. Eğer başka katman yoksa sadece parlaklık değeri azalır.
Rastgele Renk Tonu: 0.0-1.0 aralığında parıltıların renk tonunu değiştirir.
Rastgele Doygunluk: 0.0-1.0 aralığında parıltıların doygunluğunu değiştirir.
Işıklılığı Koru: Bütün merkezi beneklere en parlak beneğin aydınlığını verir.
Ters: Resimdeki en parlak benek yerine en koyu beneği seçer ve daha koyu parlaklıklar oluşur.
Kenarlık Ekle: Parıltıları en parlak benek üzerinde oluşturmak yerine, Resmi çok sayıda parıltıdan oluşan bir resim kenarlığı ile çerçeveler.
Doğal, Önalan, Artalan Rengi: Merkezi beneklerin rengini bu değerlerden birini seçerek değiştirebilirsiniz.

5) Süpernova: Bu süzgeç resme parlak bir yıldız ekler. RGB ya da Gri ölçekli resimlere uygulanabilir. Yıldızın büyüklüğünü, rengini istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz. Önizleme özelliği ile yapılan ayarları eş zamanlı olarak görebilirsiniz. Süzgeç ayarlarını incelersek;
Nova Merkezi: Yıldızın resim üstünde yerleşeceği koordinatları ayarlar. İsterseniz fareyle de yıldızı istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.
Konumu göster: Yıldızın merkezini bir imleçle gösterir.
Renk: Yıldızın rengini buradan seçebilirsiniz.
Yarıçap: Yıldızın çapını dolayısıyla büyüklüğünü 1-100 değer aralığında belirler.
Tekerlek: Yıldızın çevresine saçılan ışın sayısını ayarlar.
Rasgele renk tonu: Yıldız ışınlarının rengini rastgele belirler.


Süpernova

6) Cam Etkisi: Bu süzgeç uygulandığı katman ya da bölgeye 3B özelliğinde hoş bir yarı saydam görünüm ekler. Bunu yaparken seçili katmanın üstünde “Highlight(Aydınlatma)” ve “Shadow(Gölge)” isimli iki yeni bir katman oluşturur. Shadow katmanı arkaya düşen gölge oluşturarak resme derinlik katarken Highlight katmanı katman maskesi özelliğini kullanır. Gölgenin ya da aydınlanmanın rengi, yönü gibi öntanımlı değerleri değiştirerek farklı görünümler elde etmek mümkündür. Süzgeç özelliklerini incelediğimizde aydınlatma (highlight) ve gölge (shadow) için ayar seçenekleri bulunmaktadır.

Aydınlatmanın boyutunu (X/Y konumunu aydınlat ), rengini (Aydınlatma rengi),saydamlık miktarını (Aydınlatma şiddeti) ve gölgenin rengini (Gölge rengi), saydamlık miktarını (Gölge matlığı), bulanıklık çapını (Gölgenin bulanıklık yarıçapı), boyutunu (Gölgenin X/Y kunumu) ayarlar bölümündeki ilgili yerlerden değiştirebilirsiniz.


Cam etkisi

7) Gölge Düşür: Eğer varsa seçili bölgeye yoksa resmin tamamına gölgelendirme ekler. Bunun için resmi yeniden boyutlandırması gerekebilir. Gölgenin rengini, yerini ve boyutunu seçebilirsiniz. Bu arada şunu da hatırlatayım; süzgeç gölgenin görünmesi için bir katman eklemez. Gölgenin arka planı şeffaftır. İsterseniz süzgeci uyguladıktan sonra beyaz arka plan katmanı ekleyebilirsiniz. Süzgeç özelliklerini incelersek;
X Konumu, Y Konumu: Gölgelendirilecek katman yatay (X) ve dikey (Y) olarak ötelenir. X ve ye Y konumu değerleri gölgenin yerleştirileceği yeri belirtir. Büyük değerler hayali ışık kaynağının çok uzakta olduğu izlenimini verirken düşük değerler kaynağın resme daha yakın olduğu görünümünü verir.
Bulanıklık yarıçapı: Gölgelendirme bittikten sonra sonucun daha gerçekçi görünmesi için resme bir de bulanıklık süzgeci uygulanır. Bulanıklık süzgecinin yarıçap değerini buradan ayarlayabilirsiniz. Ayrıca düzgün bir sonuç için “yeniden boyutlandırmaya izin ver” ifadesinin de seçili olması gerekir.
Renk: İstediğiniz bir renkte gölgelendirme yapabilirsiniz. Bunun için renk sekmesinden istediğiniz rengi seçmeniz yeterli.
Saydamsızlık: Süzgeci uyguladıktan sonra oluşan yeni gölge katmanının saydamlık ayarını buradan yapabilirsiniz. Ön tanımlı değeri %80’dir.
Yeniden boyutlandırmaya izin ver: Eğer seçili ise, gerektiğinde gölgenin yerleştirilmesi için resim boyutunu yeniden düzenler. Yeni boyut, resme, bulanıklık yarı çapına ve gölgenin X, Y konumu değerlerine bağlıdır.

Karizmatik Görünge: Resme görüngesel (perspektif) gölge ekler. Gölgenin renk, boyut, yön ve uzaklığını ayarlayabilirsiniz. Gerekliyse süzgeç resmi yeniden boyutlandırır ama gölgenin görülebilmesi için artalan eklemez.  Süzgeç ayarlarını inceleyecek olursak;
Açı: Gölgenin ya da hayali ışık kaynağının doğrultusunu belirler. 90 dereceden küçük değerler için gölge sağ tarafta, büyük değerler için sol tarafta oluşur.
Gölgenin bağıl uzaklığı: Hayali ufuk noktasının uzaklığını belirler.
Gölgenin bağıl uzunluğu: Katman ya da seçime bağlı olarak gölgenin uzunluğunu ayarlayabilirsiniz. Bu arada önemli bir bilgi; gölgenin bağıl uzunluğu değeri uzaklık değerinden büyük olmamalı.
Bulanıklık yarıçapı: Gölgelendirme bittikten sonra sonucun daha gerçekçi görünmesi için resme bir de bulanıklık süzgeci uygulanır. Bulanıklık süzgecinin yarıçap değerini buradan ayarlayabilirsiniz.
Renk: Gölgenin öntanımlı değeri siyahtır ama siz isterseniz bu seçenekten  rengini değiştirebilirsiniz.
Saydamsızlık: Süzgeci uyguladıktan sonra oluşan yeni gölge katmanının saydamlık ayarını buradan yapabilirsiniz. Öntanımlı değeri %80’dir.
Ara değeri bulma: Bu açılır seçeneklerden uygulanacak eklenti yöntemini (Hiçbiri, Doğrusal, Kübik, Sinc) seçebilirsiniz. Doğrusal en doğru seçim olur çünkü diğerleri bazı bölgelerin rengini değişmesine neden olabilir.
Yeniden boyutlandırmaya izin ver: Eğer seçiliyse, gerektiğinde gölgenin yerleştirilmesi için resim boyutunu yeniden düzenler.
 

Görünge

9) Cam Döşeme: Süzgeç uygulandığında resim ya da seçili bölge cam parçalarından yapılmış bir mozaik görünümü alır. Önizleme özelliğiyle, yapılan ayarları eş zamanlı olarak görebilirsiniz. Süzgeç ayarlarını incelersek;
Döşeme genişliği: Döşemelerin genişliği (10-50 benek)
Döşeme yüksekliği: Döşemelerin uzunluğu (10-50 benek)

10) Merceği Uygula: Süzgeç uygulandığında sanki bir mercekten resme bakılıyormuş görünümü verir. Önizleme özelliğiyle yapılan ayarları eş zamanlı olarak görebilirsiniz. Süzgeç ayarlarını incelersek;
Özgün ortamı sakla: Mercek seçili katmanın üstündeymiş gibi görünür.
Ortamı artalan rengine ayarla: Araç kutusundan seçeceğiniz bir renk, etkin katmanda merceğin görüş alanı dışındaki bölüm için artalan rengi olur.
Mercek sapma göstergesi: Merceğin kırma seviyesi 1 ile 100 değer aralığında seçilebilir.

« Son Düzenleme: Eylül 16, 2010, 03:22:23 ÖS Gönderen: admin » Logged

There is a no in every job.
panda
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 12



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2011, 01:35:11 ÖS »

dostum bu bilgilr benim gibi gimpe yeni başlayanlara gerçekten yardımcı oluyor... teşekkürler...
Logged
tacsiz_kral
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 27



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Mayıs 04, 2011, 02:28:26 ÖS »

Ben Yeni Basladım Fakat Bunu İlk Denemelerimde Yaptım  Bunun İçin Derse Ne Gerek Var
Logged
maydin95
Moderator
Sr. Member
*****

Karma: 7
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Mayıs 07, 2011, 03:27:00 ÖS »

Burada süzgeçlerin ve nasıl kullanıldıklarının tanıtımını yapıyoruz. Gölge Düşür'ü herkes kullanır ancak Görünge'yi kullanmayan ne işe yaradığını bilemez.
Logged

There is a no in every job.
tacsiz_kral
Newbie
*

Karma: 0
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 27



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Mayıs 07, 2011, 05:43:09 ÖS »

Valla Saygı Duyuyorum Fakat Gimpi Kime Önerdiysem İlk Yaptıkları Çalışma Bunun Gibi Olmuştur
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli! Dilber MC Theme by HarzeM
echo