My Community
Duyurular: Makalelerinizi gönderin isminizle yayınlayalım.
 
*
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun. Ocak 24, 2017, 12:14:25 ÖS


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz


Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Gimp Süzgeçleri 5 - Gürültü  (Okunma Sayısı 2818 defa)
maydin95
Moderator
Sr. Member
*****

Karma: 7
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 363



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 07, 2010, 06:32:59 ÖÖ »

Gimp Süzgeçleri - 5
Gürültü Süzgeçleri

Bu bölümde “Gürültü” başlığı altındaki HSV Gürültüsü, Leke, RGB Gürültüsü, Savurma, Seç ve Yay süzgeçlerini inceleyeceğiz. Resimlerdeki küçük kusurları gidermek için bir bölgeye ya da katmanın tamamına uygulanabilecek süzgeçler Gürültü ana başlığı altında yer almaktadır. Bunlar HSV Gürültüsü, Leke, RGB Gürültüsü, Savurma, Seç ve Yay süzgeçleridir.

1) HVS Gürültüsü: Katmanın tamamına ya da seçili bir bölgesine renk tonu, doygunluk ve parlaklık değerlerini kullanarak gürültü ekler. Süzgeci seçtiğimizde açılan pencerede resimde görüldüğü gibi dört farklı ayar vardır. Bunları kısa inceleyecek olursak;
Kavranmama: Ne kadar yeni benek renginin mevcut renge uygulanacağını ayarlamamızı sağlar. 1-8 aralığında değer alır. Düşük değerler daha çok renk özü değişkeni sağlarken büyük değerler de renk özü değişkenini azalmasına neden olur.
Renk özü: Renk özü ayarıdır. 0 – 180 değer aralığındadır.
Doygunluk: Resimdeki dağınık beneklerin doygunluk değerini artırır.
Değer: Beneklerin parlaklık değerini artırır. Önizleme seçeneğini kullanarak yaptığımız değişikleri eş zamanlı olarak resim üstünde görebiliriz.

2) Leke: Bu süzgeç resme aşağıya doğru eriyormuş görünümü verir. Süzgeç uygulandığında bir benek genelde altındaki bazen de yanındaki benekle yer değiştirir.

Süzgeci uygulayacağımız katman ya da seçili bölgedeki benekler belirlediğimiz rassallık (Randomization) oranınca etkilenirler. Rasgele besleme ise gürültünün rastgeleliğini ayarlar. Bu değeri biz belirleyebileceğimiz gibi rastgele seçeneğini işaretli tutarak bu işi uygulamaya da bırakabiliriz. Tekrarlama ise süzgecin katmana kaç kere uygulanacağını belirlememizi sağlar. Büyük değerler beneklerin yer değiştirme mesafesini artırarak daha fazla aşağı doğru erime hissi verir.


3) RGB Gürültüsü: Süzgeç, katmana ya da seçili bölgeye yayılmış gürültü uygular. RGB renk modelini kullanarak kırmızı, mavi ve yeşil değerindeki her bir benek için gürültü oluşturur. Süzgeç indisli(sıralanmış) resimlerde etki göstermez.



Resimde de görüldüğü gibi önizleme ile yaptığınız değişikleri eş zamanlı olarak görebilirsiniz.  İlişkilendirilmiş gürültü seçeneği seçildiğinde bütün kanal değerleri normal yayma değerleri ile çoğaltılır. Böylece uygulayacağımız gürültü kanal değerlerine bağlı hale gelir. Yani küçük değerler koyu renkleri değiştirmezken büyük kanal değerleri resimdeki gürültüyü artırır. Kırmızı, mavi ve yeşil renk değerlerini değiştirebilmek için Bağımsız RGB seçeneği işaretlenmiş olmalıdır. RGB harfleri üç ana rengin İngilizce baş harflerinden oluşmaktadır (Kırmızı: Red, Yeşil: Green, Mavi: Blue). RGB seçeneği işaretli değilse bütün beneklere aynı gürültü uygulanır böylece beneklerin renk tonlarını çok fazla değişmemiş olur. Bu arada şunu da belirtelim, Görünür seçeneği sadece resminize alfa kanalı ekli ise çalışır.

4) Savurma: Resimdeki her bir beneği rasgele bir renge dönüştürür, böylece alfa kanalı içerenler dahil bütün renk kanalları gelişigüzel olacak şekilde farklı renklere değiştirilmiş olur. Olası bütün değerler aynı olasılıkta atanır ve bu işlem esnasında gerçek değerler hesaba katılmaz. Savurma süzgecindeki ayarları kısaca inceleyecek olursak;
Rasgele besleme: Gürültünün rasgelelliğini ayarlar. Bu değeri biz belirleyebileceğimiz gibi rasgele seçeneğini işaretli tutarak bu işi programa da bırakabiliriz.
Rassallık (%): Süzgeci uygulayacağımız katman ya da seçili bölgedeki benekler belirlediğimiz rassallık (Randomization) oranınca etkilenir. Yüksek değerler daha fazla beneğin gürültüden etkilenmesini sağlar.
Tekrarlama: Süzgecin kaç kere uygulanacağını belirlememizi sağlar. Tekrar yerine Rassalık (%) değerini arttırmak bazen daha çok işe yarar.

5) Seç: Uygulandığı her bir beneği, merkezinde kendisinin bulunduğu bir benek ve çevresindeki sekiz komşu benekten seçilen gelişigüzel bir benekle yer değiştirir. Beneklerin tamamına ya da bir kısmına etki edebilir. Süzgeçten etkilenecek beneklerin yüzdesini, rassallık (Randomization) seçeneği ile belirleyebiliriz. Savurma süzgecinde olduğu gibi tekrarlama değeri süzgecin kaç kere uygulanacağını belirlememizi sağlar. Rasgele besleme ise gürültünün rasgeleliğini ayarlar. Bu değeri biz belirleyebileceğimiz gibi rasgele seçeneğini işaretli tutarak bu işi programa da bırakabiliriz.

6) Yay: Katman ya da seçili bölgedeki her bir beneği, bizim rasgele seçerek özelleştirdiğimiz pikselle değiş tokuş yapar. Sadece renk geçişlerinde işe yarar. Düz renkli bölgelerde uygulanmaz. Yeni bir renk oluşmaz. Süzgeci seçtiğinizde açılan pencerede yatay (horizontal) ve dikey (vertical) gürültü değerlerini girerek beneklerin gideceği uzaklığı belirleyebilirsiniz. Önizleme seçili haldeyse yaptığınız her değişikliğin sonucunu eş zamanlı olarak görebilirsiniz. Sayı değerlerinin yanında bir zincir resmi vardır. Eğer zincir birleşik şekilde ise yatay için girdiğiniz değer düşey içinde aynen kabul edilecektir. İsterseniz fareyle üstüne tıklayarak zinciri ayırabilir ve yatay/düşey değerlerini ayrı ayrı girebilirsiniz.

Yazar: Şaban KUŞ, Düzenleyen M. Mustafa AYDIN
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2010, 03:24:13 ÖS Gönderen: admin » Logged

There is a no in every job.
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli! Dilber MC Theme by HarzeM
echo